Můj týden s Metabolic Balance®   

   
         
   

Jak možná někteří víte, už delší dobu řeším problémy se žaludkem. Z nejhoršího (představte si bodavé bolesti v oblasti žaludku, návaly na zvracení a ranní peklo v puse) mi pomohla psychosomatika, ukázalo se ale, že to nestačí, takže jsem se rozhodla i změnit jídelníček. Nějaké změny jsem provedla hned od začátku, co se problémy objevily, ale nakonec jsem se rozhodla svěřit se do rukou odborníkům: mamce. Přesněji programu Metabolic Balance. Měla jsem z toho trochu obavy, protože osobní jídelní plán mi vyšel docela omezený, co se týče rozmanitosti jídla, ale nemůžu ani omylem říct, že bych strádala. Takže jsem si říkala, že bych mohla své zážitky sdílet :) Budu tenhle článek přes týden průběžně aktualizovat, pak mě čeká ještě jeden týden přísné fáze a pak už začnu pomalu přidávat další jídla. Kdybyste měli zájem o recepty, napište si v komentářích :-)


1.-2. den: přípravná fáze (detox)

Jeden den o zelenině, druhý den o ovoci. V životě bych neřekla, kolik se do člověka může vejít zeleninové polívky… Ovocný den jsem si docela užila, dělala jsem si smoothies z různých kombinací ovoce a množství, co bych běžně na to neobětovala a bylo to super :) Jen jsem samozřejmě byla strašně hladová a unavená. V sobotu se mi navíc k tomu rozběhl zánět močáku, takže geniální kombo :D. Ale v neděli se mi asi pomocí čajů podařilo nebezpečí zažehnat.

3. den: začátek přísné fáze

Snídaně: míchaná vejce + topinka z žitného chleba + zelenina (zapomněla jsem na ovoce)

Po celém dni sladkého jsem měla strašnou chuť na slané, ale asi to nebyla nejlepší volba - už od snídaně mě bolelo břicho.

Oběd: fazolový salát se šalotkou, paprikou, rukolou, avokádem a okurkou + žitný chleba + jablko

Avokádo a šalotku jsem asi taky přešvihla, takže ani oběd mi neudělal dobře. Vynechala jsem nepovinnou přednášku a domů dojela úplně zdrblá.

Večeře:  nudličky z vepřového masa s čínským zelím a tamari omáčkou + knäckebrot + horké švestky se skořicí

Mňam! Konečně jsem si pochutnala. Večeři připravila maminka a byla jako vždy výborná a pak jsem si udělala radost sladkou tečkou. Začala jsem mít pocit, že se vyloženě rozmazluju
J

4. den

Snídaně: kaše z rozmixovaných mandlí, slunečnicových semínek a jablka + knäckebrot

Rozmazlování pokračuje ^^ Dneska je mi dobře, kaše žaludku sedí. Fascinuje mě, kolik se dá vymyslet s takovým málem. Minimalismus FTW!

Oběd: dušené telecí + špenát na šalotce + horký rybíz s vanilkou a skořicí

*olizuje se až za ušima* Na telecí jsem si sice chvilku počkala a během té doby kňučela hladem, ale stálo to za to. A obzvlášť pyšná jsem na zákusek. Bála jsem se, že rybíz bude moc kyselý, ale nechala jsem šťávu trochu zkaramelizovat a byl výborný ^^

Večeře: dušená paprika s mozzarellou + sušené meruňky

Ta mozzarella byla krok vedle, protože se na pánvi roztekla na takový neidentifikovatelný blob (myslela jsem, že ji jen trochu ohřeju). Příště bych ji asi k té paprice přidala studenou. Paprika byla výborná btw :) A sušené meruňky k tomu chuťově překvapivě krásně sedly.

Navíc jsem si všimla, že mi vůbec nebyla zima. Pochybuju, že by se tak hodně oteplilo. Opravdu mám spoustu energie :)))

5. den

Snídaně: jogurtový koktejl s mangovým pyré

Dobrý nápad na rychlou snídani, ale pro mě strašně hladový. Zvlášť, když si k tomu zapomenete dát knäckebrot. K tomu jsem spala asi 4 hodiny, protože jsem vstávala v pět a do postele se dostala o půlnoci a můj mozek, místo aby vypnul, dostal záchvat inspirace ohledně výuky. Navíc jsem si myslela, že kafe a čaj k jídlu můžu až od třetí fáze, takže jsem si ráno odpustila povzbuzení a ve škole spala s otevřenýma očima..

Oběd: dušená hlíva + pyré z mrkve a celeru s ghee

Oběd byl opět výborný. Hlívu na kmíně miluju a pyré jsem si díky ghee udělala hlaďoučké a jen mlaskala ^^ Naneštěstí jsem byla po tom ránu tak vyčerpaná, že jsem po obědě usnula a spala až do večeře. Ups.

Večeře: fazolová pomazánka + horké meruňky

Zbytek fazolí z pondělí jsem namixovala na pomazánku a namazala půlku na chleba a půlku na plátky okurky - just a tip ;) Vyzkoušela jsem další horké ovoce a to meruňky - důvod, proč je ohřívám, mimochodem, je, že je máme zmražené, teď v zimě bych je nesehnala. V jogurtu by asi byly kyselé, ale takhle z nich vzniklo něco jako kompot a vůbec nebyly špatné :) Pořád unavená jsem šla brzy spát a bez problémů spala až do rána.

6. den

Snídaně: jogurt s mangem

Manga mám v programu poměrně velkou porci, takže jsem si svou snídani dost užila. Jen jsem opět zapomněla na knäckebroty.

Oběd: kuřecí nudličky + brokolicový kuskus + jablko na plátky s lístky aloisie a pokapané olejem z vlašských ořechů.

Oběd byl opět luxusní, začínám se učit si ho i na talíř pěkně upravit. Asi mě i dost nasytil, protože jsem pak vydržela dvouhodinovou procházku a cvičení. Akorát už se mi po něm trochu třepaly nožičky a na večeři jsem se vyloženě vrhla.

Večeře: salát s vepřovou šunkou + domácí povidla na žitné placce

Jak jsem říkala mamce: výhoda v těch 5 hodinách pauzy mezi jídly je asi taková, že člověk je strašně rád, že se může konečně najíst. Každopádně, když jsem žvýkala celozrnnou žitnou placku s domácími povidly, připadala jsem si vážně jako královna. Takovéhle laskominy jsem si nikdy předtím nevyráběla :)

7. den

Snídaně: salát z jablka a mrkve se slunečnicovými a praženými dýňovými semínky

Tenhle salát miluju a dýňová semínka se mi povedlo opražit tak dobře, že chutnala jak oříšky. Vlkužel už mám zase hlad :(

Oběd: polévka z červené čočky .
Polévka byla výborná, jen jsem ji začala vařit docela pozdě a pak jsem vůbec nic nestíhala :D

Večeře: salát s tuňákem + sušené meruňky

Rychlá večeře v pauze při první směně v čajovně. Vážně jsem se na nic těšila - až si sednu a budu mít maličkou chvilku klidu pro sebe. Meruňky pak vážně bodly - daly mi energii a zvedly náladu :)

8. den

Snídaně: vaječný trhanec s jablkem a skořicí + mrkvový salát

Snídaně trochu na francouzský způsob. Mamce to přijde bez chuti, ale mě to chutnalo moc ^^ 

Oběd: treska na zelenině

Vařila maminka :) Člověk to hned víc ocení, když si celý týden vaří sám. Zapomněla jsem na ovoce :( Mrzí mě to, protože to je jediné sladké, které mám povolené.

Večeře: zapečený žampion s mozzarellou + švestková povidla ze sušených švestek

Opět maminčino dílo, jen povidla jsem si dělala sama. Pořád mě úplně nepřešla chuť na sladké.

9. den

Snídaně: semínková pomazánka s řeřichou + mrkev + sušené meruňky

Maminka koupila řeřichu, takže jsem si s ní dochutila pomazánku. Správně by se měla namazat na zeleninu, takže jsem plánovala, jak si nařežu okurku, ale jednak jsme ji neměli a jednak mě mamka popletla, takže jsem měla chleba. Co už. Udělala jsem si  tomu hranolky mrkve a tím dojedla zbytek, což je taky možnost a možná tip na párty ;) 

Oběd: kuřecí nugetky v knäckebrotové strouhance + zeleninový salát + topinka z domácího celozrnného žitného chleba + mangové pyré s mandlovým olejem a aloisií.

Nugetky jsou výborné, to je opět mamčina licence :) Zeleninový salát myslím jako bramborový, akorát z kořenové zeleniny. A původně jsem si myslela, že by se nugetky třeba daly namáčet do pyré jako do chutney, ale to bych si ho musela osolit a já chtěla ten zbytek sníst - sladké to nic extra nebylo.

Večeře: lilkové lasagne s fetou + jablko

Jedním slovem: výborné!

Zjistila jsem, že mi nedělá takový problém být bez sladkého a alkoholu, dokud to někde nevidím, nebo to nemají lidi okolo a já se nemůžu připojit, nebo mi to někdo nenabídne a já musím odmítnout. Musím říct, že se fakt těším, až budu ve čtvrté fázi a budu si moct jednou za čas udělat výjimku.

 

   
   

   
         
         
         
         
 
 

metabolic balance ® brno

komplexní program úpravy metabolismu

 

nekulova.iva@post.cz

+420 603 887 434